20120429

::dia::

bangun pagi.mengeliat.ke kiri.ke kanan.sambil tangan kanan tenyeh-tenyeh biji mata yang sedikit layu itu.menguap lagi dia buat sekian kalinya..sisa nescafe peninggalan malam semalam diteguknya rakus.dia puas.berat kepalanya semakin menghilang.setiap pagi begitulah habit Karr. dia bangun.menghadap ke tingkap.membuang pandang.kosong.sekosong jiwanya.menguap lagi.dia melangkah.malas.

ya Tuhan.malas betul dirasakan hari ini.eyh.bukan hari ini sahaja perasaan malas itu bertapak di hatinya.malahan sejak dari zaman berzaman lagi.dan dia memang terkenal dengan perangainya yang satu ini.tidak boleh diubah katanya.padahal, mereka semua pun tahu, dia memang begitu.dan mereka jug tidak ambil peduli akan sikapnya.kalau ditegur nanti di caci maki.bukan urusan kamu katanya.

tetapi sosok tubuh kurusnya itu juga yang didambakan oleh sekeping hati milik si Najwa.biar pun berkali-kali, hatinya dilukai oleh si dia.ya, di yang keras kepala.dia yang skeptikal.yang dibibirnya sering diukir senyum nipis.sinis.dia adalah raja beku.sebeku hatinya.ya, teman-temannya memanggilnya raja beku.kerana dia senantiasa bersikap dingin.keras.dan.kaku.

"kenapalah kau selalu menyakitkan hati aku?aku tidak pernah menyakitkan hati kau.apa yang aku buat semuanya salah di mata kau.kau mahu apa sebenarnya dari aku, Karr?" - Najwa

"maafkan aku Naj.aku tidak bisa melukakan sekeping hati milik mu.biarlah aku memuja mu sedari jauh.kau tidak akan mampu bahagia disisiku Naj." - Karrem

*bersambung....

No comments: