20101024

::kisah daku, makcik india dan kedai bata::

assalamualaikum wbt and a very good day peeps:))

hari ini (baca:sabtu) saya melayan pelanggan pembuka rezeki kedai kami sambil mulut si dia rancak bercerita dan bertanya itu ini.tetiba kan....

makcik india:adik..you bukan orang melayu ke??
saya:aaa,saya orang melayu lah..(senyum.senyum)
makcik india:oihh..melayu aa??tak macam pun..
saya:ahahha.mungkin kerana saya sudah terbiasa campur dengan mereka..jadi sikit sikit sudah macam mereka la...ahahahah(okay.aku bajet makcik india cakap aku macam orang korea.punyalah kembang kempis aku tarik nafas pakai hidung..haishhh)
makcik india:yaka??nampak lain a you...
saya:lain ka??macam mana??
makcik india:macam orang INDONESIA...
saya:pppffffffffffffttttttttttt...(sedih terus)

ahahhaa..okay lah..saya memang ada campuran indonesia dari kampar, daerah riau punya.haha..kira tidak lari lah darah keturunan saya kan?saya bangga dengan keturunan saya.saya juga tidak pasti jika saya masih punya keluarga dan sanak saudara di sana.rasanya masih ada.kerana pakcik saya juga agak kerap kembali ke kampar, indonesia.

ahhaa..makcik india itu betul-betul buat saya malu hari ini.saya betul betul ingat dia mahu cakap saya macam korean.okay.tak.tipu saja.haiyoo..terus gelap masa hadapan saya dengar dia cakap macam itu.err..betul kah saya macam orang indonesia?

ps:malu kuasa dua betul

No comments: