20100422

::oppss..entry lepas geram::

kalau kita mahu orang hormat kita...kita mesti hormat orang lain dahulu bukan??jadi kita harus hormat menghormati barulah rasa hormat dan dihormati..faham bukan??

jadi aku masih tidak faham dengan perangai sesetengah manusia ini yang tidak tahu menjaga dan menghormati hak orang lain.contoh.penggunaan tandas.paling nyatalah.saya bukan mahu bersikap perkauman di sini.tidak.tidak sama sekali.tetapi majoriti yang melakukan jenayah kebersihan ini adalah terdiri daripada kaum c***..selalu sangat dah kejadian-kejadian yang tidak diingini terjadi..mana-mana tandas pun sama..

secara amnyalah..kita ni orang malaysia manja sangat.sangat manja.kita selalu fikir akan ada orang yang akan tolong kita selesaikan sesuatu kerja.contoh nya.tandas awam.kita tahu akan ada makcik pakcik si tukang cuci yang akan cucikan jamban-jamban tersebut..lantas kita dengan sengaja dan bangganya membuang pad, menyepah tisu, membasahkan lantai, tidak flush dan bermacam-macam lagi lah perangai.kalau mahu dihitung rasa nya sepanjang lebuh raya utara-selatan lah kisah-kisah luar dalam pasal tandas tidak habis ceritanya.malahan keturunan mahsuri yang ke 70 juga pasti akan mengalami masalah yang sama.

erk.sudahlah.penat mencarut pasal tandas ini.asyik tema emosianal yang sama saja aku bentang di sini.nanti mahu tukar tajuk belog dengan "ini belog pasal tandas sahaja!" lah..baru layak dan sama taraf kan??oke babai.mahu tidur sudah.esok tiada exam.jadi mahu ke khutub khanah.

ps:entry pasal tandas lagik sebab tidak berpuas hati dengan makhluk ukm berjantinakan perempuan yang suka buang pad dalam lubang tandas dan tidak mahu flush.ingat hot ke tunjuk sama orang pad kau??tidak hamak lah mahu tahu kau sedang berbulan gerhana.weerrrkkk!

:agaknya orang malaysia kena pakai toilet yang macam ini kot..baru diorang boleh behavekan??::
cdt to:pakcik google:)



5 comments:

Sylarius said...

Semasa gua berkecimpung di dalam bidang pembersihan tandas ni, gua rasa baik melayu, cina, india, benggali, semua sama je pengotor kalau dah namanya orang Malaysia. Habit tu gua tak tau mana datangnya. Dah memang jadi darah daging agaknya. Penat balaci macam gua ni nak bersihkan tandas setiap 5 minit sekali.

Ismail Noh said...

yark..kat mana tu?

widda_me said...

cha nun alif ya????

apa tu kak???
wida dah tulis atas ketas pun tak berjaya eja lagi...

ke nama org tuh???

Hailey Francis Thomas Goitom said...

wow...salah eja huruf jawi tu...ca ya nun alif...hehehe...

ayeen:) said...

sylarius:aah..mmg pun saya sokong betul kata-kata awak itu.memang semua bangsa pun sama.tapi kebanyakkan keadaan la kaum c mmg paling teruk dan dasyat..

ismail noh:di mana-mana sahaja yang ada tandas weyh..siyes.tak tipu.

widda dan heli:aku dah tuka.tengs betulkan:)