20100303

::ya ampun..mereka juga manusia::

anak-anak ibarat kain putih suci bersih lahir dari hasil pencantuman kasih sayang manusia.tapi masih ada yang sanggup menzalimi dan melakukan kekejaman terhadap tubuh-tubuh kecil ini..apakah mereka minta dilahirkan di dalam keadaan ini atau kita yang menjadikan mereka begini??wajarkah mereka yang dihukum sedangkan kita yang membuat onar??layakkah kita menjatuhkan hukuman terhadap mereka??

::antara gambar-gambar penganiayaan anak-anak kecil::

kejadian demi kejadian kita maklumi tanpa ada sebarang rasa kesal daripada pelaku.masihkah mereka mempunyai akal yang waras??masih mampukah mereka menghadapi dunia dengan kekejaman yang mereka lakukan??tiadakah secalit rasa kasih dan sayang yang tumbuh di dalam hati pelaku-pelaku ini??

::contoh penderaan anak-anak kecil::

anak-anak adalah anugerah Allah.ianya adalah amanah yang perlu dijaga sebaik mungkin.tanggungjawab kita terhadap mereka adalah besar.kasihanilah mereka.sayangilah mereka kerana mereka adalah permata dan penyambung generasi bangsa dan agama.

tidak kira siapa pun kita.apa pun agama kita.kita masih membenci kekejaman.kita masih mahukan keamanan.tidak kira di mana sahaja kita berada, kita masih bernaung di bawah langit yang sama.cintai lah mereka..nescaya mereka akan mencintai kita.hormatilah mereka, insyaAllah mereka juga akan menghormati kita.

ps: 

8 comments:

Hailey Tereso Francis said...

gugur hati ak tgk gmbr2 tu....ksian teramat sgt...n amat2 marah dgn orang yg sanggup buat perkara tu...!!!

ayeen:) said...

kan??ak juga..huhu

star_gazer said...

smpai ati dorng wt baby cm 2 ek...cian..ayat akak cm patriotik plak..hahahaha..sy juga permata dan penyambung generasi bangsa dan agama..;)

ayeen:) said...

ahahha..yeke cam patriotik??adeh

star_gazer said...

hahaha...a bit laa..tp bagoss ape..:D

ayeen:) said...

ahaha..ada meh??bagosla kekdahnye kan??

star_gazer said...

bagoss kah?? ermm...boley laa..huhu tp mmg bgoss entry ni..skg ni buang baby cm da common sgt..tym buat sedap je xhengat..dpt baby pndai lak nk buang2...huh *emo*

ayeen:) said...

herm..tulah..sayang ja..kesian sama itu anakanak kecil.teraniaya mereka..