20100317

::show off la kekdahnya::

selamat pagi semua warga dunia..

kali ini tidak mahu membebel panjang.sekadar peringatan kepada anakanak dara zaman sekarang yang hidup sendirian tanpa kawalan dan perhatian daripada kaum keluarga tersayang..bukan mahu mengumpat atau mengeji kalian semua tetapi cukuplah sekadar peringatan mesra dari seorang kakak kepada adikadiknya..

ya.saya tahu kamu semua sudah besar.pandai.segala.jadik saya tidak mahu mengulangulang katakata ini lebih daripada sekali.saya kira umur kalian sudah menginjak ke angka 22 pada tahun ini bukan??kerana kebanyakkan anda yang tinggal seblok dengan saya semuanya pelajarpelajar tahun akhir..iya kan??

jadik saya mohon jika anda mengalami pendarahan bulanan, pastikan tiada satu pun sisa yang tertinggal di manamana baik di tandas mahupun di kamar mandi..marilah kita bersamasama berganding bahu menjaga kebersihan tandas blok kita ini.malu sama makcik si tukang cuci itu andai kamu tidak mampu menjaga kebersihan diri sendiri..

haiyoo..keluar ke manamana anggun bergaya tapi kebersihan kamu gagal.saya ulang gagal.tahu gagal.ini bukan pertama kali saya menjumpai sisasisa strawberry milik entah siapa bersamasama manikmanik berlian dan kapas basah..haish..jika kamu tumpah darah sekalipun tidak harus di bilang sama satu blok deh..buat malu sahaja..sebelum keluar tandas tidak kah anda melihat sekeliling dahulu? melihat sama ada masih ada saki baki hasil pemerutan segala??haish.tidak faham saya dengan tabiat anda semua..

saya harap kamu faham bukan?ini adalah peringatan mesra ya..bukan bebelan puaka.saya tidak mahu menjaga tepi kain kamu jika tandas itu milik kamu seorang.saya amat menitikberatkan soal kebersihan dan keselesaaan tandas..jadi jangan sampai saya keluarkan katakata hikmat saya.


ps:rasa macam mahu print out saja text ini dan tampal di depan pintu tandas or pintu bilik masingmasing..nampak sangat kurang bertamadun orang sekarang ini:)

12 comments:

ZooL.Ahmad said...

tempek je kat toilet tu...
mcm dorg ada belog ko...
huhuhu....

widda_me said...

sokong print out!!!

AFUNDIPRINTOUT

Hailey Tereso Francis said...

print out je kak~
klu ak pmpuan, dh lama aku letak kt depan dinding jamban tuh~

ayeen:) said...

tulah..aku pun rasa nak print out jha..dah bape kali kena macam ni.even makcik cleaner tu pon penah tunjuk kat aku sambil bebel2 yang dak2 blok aku ni tak bersih..ahhh..malu guwe..malu

Maya Ayam said...

bukan budak blok kau je.budak blok aku pun!especially yg cha ya nun alif.dah guna toilet tapi hose pipe tu letak dalam lubang jamban.akal ada ke takde?org lain nak guna dah jadi geli.

ayeen:) said...

tulah..geram oh..nak kata bodoh tapi dah masuk u..nak kata pandai hose letak dalam lubang jamban...

agaknya diorang pon letak otak dalam lubang jamban..selesai berak terus flush sekali ngan otak..tu yang tak boleh fikir tu..ahahah

zulhilmi tempoyak said...

memang...

ayeen:) said...

apa yang memang??

slevin said...

dasyat ner!! woww

nnt amik buat pameran la kat blok..

ayeen:) said...

ape yang kau nak amek buat pameran??
aku yang tak paham..ahah

prot said...

lain kali ko biar jer...

amik kain bertompok darah tu... buat pameran kat singki, mangkuk jamban.. bagi nampaj\k red sikit..

ayeen:) said...

euueeewwww..geli oke mahu pegang..tak kosser haku..ahaha