20100211

::sejarah adalah penting untuk bagi kau tahu asal usul kau supaya kau tak terbang tinggi-tinggi dan jatuh atas taik lepas sayap kau patah::

semalam terasa seperti ingin membersihkan kuman-kuman yang bersidai di dalam perut leman..seperti biasa mengambil mood mari-mengenang-sejarah-zaman-jepun dulu sebelum kerja yang asasnya aku lakukan..

melihat kembali gambar-gambar yang diambil di zaman jepun dahulu sudah cukup membuatkan nafas aku sesak. sebak barangkali.layar minda pantas memutarkan kembali kenangan-kenangan manis suatu ketika dahulu yang menurut aku tiada galang gantinya.ianya adalah guru terbaik dalam hidup aku.

sesungguhnya terdapat wajah-wajah yang amat aku rindui.wajah-wajah yang sentiasa tersemat di hati.wajah-wajah yang menjadi penyeri.wajah-wajah yang menjadi sumber umpat keji.wajah-wajah yang selalu menghantui.sudah menjadi adat kebiasaan bagi setiap produksi.bergaduh.bertekak.puji.perli.

nah.ini antara produksi yang sangat-sangat dirindui.ada yang gambarnya tiada dalam simpanan aku lagi..

::gambar produksi demmit-simulasi ko-k teater 2007/2009::



::gambar demmit-fesken-malam anugerah seni::


sesungguhnya mereka adalah keluarga terbesar di sini.mereka mengajar banyak erti kawan dan lawan.terima kasih semuanya atas tunjuk ajar kalian.terima kasih tidak terhingga kepada tenaga pengajar bung kancil, abg yus, abg pisang, kak ayu, kak ana, abg rajan, haikal, abg boboy, kak salwa, kak nort, kak didie, kak ida, niza, abg meon, abg wa, eddy, matme, odah, kak syida, syakir, dan lain-lain..sayang korang semua.

ps:sumpah rindu gilak produksi lepas sudah grad:(

4 comments:

NORFARAH NADIA said...

sangat panjang tajuk ko ayeen. haha

zulhilmi tempoyak said...

btol2...

widda_me said...

nama i??

ayeen:) said...

nadia:ahaha..tajon mesti panjang..baru gay..ahhaha:))

zbb:betol untuk ape tu??

widda:ha..nape ngan nama kau??