20100203

::mari lihat kawan siapa lagi banyak kene delete dalam list::



aku kenal beliau melalui si kumpulan..beliau sangat kekwat pada permulaan pertemuan kami.kami tidak pernah bertegur sapa sekalipun cuma aku menghormati beliau sebagai senior aku sahaja.entah sejak bila aku mula rapat dengan beliau.aku tidak pasti.semakin hari kami semakin rapat.pernah juga kami keluar berdua beberapa kali dan selebihnya bersama teman-teman yang bersama-sama dalam si kumpulan.

hubungan tersebut berjalan lancar sehinggalah akhirnya kami semakin renggang..renggang dan terus renggang.dan aku tidak pasti di mana silap dan salahnya.atau mungkin kerana keadaan beliau sekarang yang sibuk berkerjaya lantas tidak punya masa lagi untuk bersama-sama seperti selalu.atau mungkin juga beliau sengaja melarikan diri dari aku.entahlah.

sebenarya kami satu haluan.berfikiran sehala.tiada istilah roundabout terhadap hubungan tersebut.maksud aku di sini ialah kami hanya kawan.istilah kawan membawa ke syurga dunia itu tiada dalam kamus harian kami.kau punya jalan kau sendiri ke syurga dan aku juga punya jalan aku sendiri ke syurga.hanya di lapisan langit tertentu sahaja kami akan berjumpa dan bergelak ketawa menangis bersama.itu pun jika kami mahu berkongsi cerita..rahsia segala lah kan.

pernah juga hubungan perkawanan itu dilanda ombak..mujur kami tidak hanyut di tengah laut atau tenggelam ke dasar sahaja.biasalah.dalam hubungan sebegitu mesti ada salah faham dan krisis pertengahan perkawanan kan.lidah mana yang tidak tergigit kalau sudah sedap mengunyah kan??ececece..tapi kami laluinya dengan penuh ketabahan dan tekad dengan harapan perkawanan kami dapat diselamatkan.

tapi siapa sangka..even di hari yang panas terik pun boleh turun hujan yang lebat apatah lagi hari yang sah-sah mendungkan??begitu jugaklah dengan perkawanan kami.now.masing-masing sudah membawa haluan sendiri ikut kepala sendiri.biarlah.

baru-baru ini aku ada ternampak beliau berkeliaran di suatu tempat.aku hanya berpura-pura tidak nampak akan beliau.aku tidak pasti jika beliau ada ternampak aku atau tidak.aku rasa sudah sampai masa aku lepaskan beliau dan memori kami bersama pergi..aku sudah tidak berasa apa-apa lagi.dan jika ternampak beliau lagi aku tidak pasti aku boleh atau tidak menjadi seperti aku yang dulu di depan beliau.

dan sekarang aku dapat tahu beliau sudah mempunyai kawanan baru.owh.tidak mengapa.kau bebas berkawan dengan sesiapa sahaja seperti yang kita selalu tekankan suatu masa dahulu.kau berhak ke atas diri engkau dan aku berhak ke atas diri aku.kita yang tentukan hala tuju hidup kita.

kepada beliau.sorilah beb.aku dah delete kau dari senarai kawanan aku.kau ada tapi kau dah tak wujud dalam diri aku.selamat sejahtera ya kawan:))

::bye-bye kawan::

ps:kawan datang dan pergi.leks lah.miahahah~


nota tambahan:beliau adalah campuran~

16 comments:

Anonymous said...

sedih kan?
lebih2 lg pernah brkongsi suka duka...
huhuhuhu~

p/s: hello ayeen! i'm your new follower...

=)

ayeen:) said...

aah fecca.dulu sedihla gak.tp now dah tak rasa pape.mebi itu yg terbaik wat dia.ehehehe..

will folo u back:))

ayeen:) said...

ahahaha..mana ada sedey..biasa2 je..
yeah misi mencari yang lain sedang berjalan~

Anonymous said...

jom ayeen jom!!!

kite teruskn misi mncari yg len bersama...

ada gengg!! wakakakakakka~

errkkk~... kite?

huehuehuehue!

p/s: sy xda blog lah... but i'll be your loyal follower... amacam? memang trserlah ke"loyal"an... wakakakakkakakaa~

:)>-

ayeen:) said...

ahahaha..marilah mari berganding tangan..carik kawanan yang lain..

ahahahaa..bagos2..jadik loyal reader aku.nnt aku banje kau abc kai duet kau sendiri.amacam??

btw nape tak wat blog??bersungguh2 aku carik blog kau.ceh~

Anonymous said...

nape ak xda blog?... sbb ak xpandai blogging... komen je reti...


((alasan~~ buley je klu nk bljr blogging kn...))

kalau ak ada blog, ak sibuk kemas blog ak... xda masa jadi loyal blog reader kamu!!... kira, ak dh brkorban neh demi prsahabatan baru kita... ((kelas kan wat essei cmneh... klu SPM konpem dpt A++))


keh keh keh keh keh~

buley je blnja ak abc guna duet ak... tp total makanan yg lain2 guna duet kau...

amacamm?

muahahahahahahaa~

ayeen:) said...

ahahhaa..gila kentang nye alasan.bagos2.aku suka.miahahahaha..

owh.mahu makanan yang lain ditanggung halal oleh aku eyh??buleh jah.tapi yang tak lebih sehenget lah..ekeke..

NORFARAH NADIA said...

aku taw kot sapa. haha rileks2 jelah.. surely ada kawan baru :P

ayeen:) said...

ahahaa..nad kau jangan men teka je.bahaya:))

Anonymous said...

hai ayeen yang sombong ....

ayeen:) said...

anon tengs gtwu aku sombong.agaklah sebab aku tak suka main redah je nak tegor org tanpa kenal org tu sape..:)

Ajiz Lopez said...

siapakah gerangan ex-kawan mu itu anakku?

ayeen:) said...

ahahahhaa..adalah walid.senior dulu time blaja~

N said...

ngeee,ade pulak annoyingmaouse.oke ayeen mari berkawan bersama saya.ngee.Dah kawan jgn buang nanti kena saman.haha

zulhilmi tempoyak said...

kenapa ni weh...
spe yg brani melukan hati bos aku...
cpt2...
aku nk pg cari ni...
hihi

ayeen:) said...

airina:ahahaha..mahu saman kah??alamak cane ni??eheheh..meh2 kita kawan meh~

zbb:ahahha.kau nak carik ke?olololo terharu ja..tengslah.dia senior lama aku time skula.baru2 ni terjumpa dan teringat.ehehh~