20100129

::siapa google blog aku pakai "main dengan anak tiri" memang cilaka::

saya ada seorang kawan.dulu saya selalu jugalah berkepam sama-sama.wrestling masa nak naik bas sama-sama.jalan kaki sama-sama.take five untk bincang apa yang tidak puas hati.dia selalu juga berkeliaran di bilik saya.mandi sama.berhujan bersama.berpanas bersama-menonton wayang bersama.tapi langit tak selalu panas.kadang-kadang turun jugak hujan panas.yang di harap mendung.haram tidak kelihatan.kalau tidak,sejuk jugalah hati ini.ah.sedihnya.


tapi saya lihat dia sudah jauh ketinggalan..eyh.eyh.salah.jauh berubah.dia yang saya kenali dulu sudah hilang identitinya.sudah hilang jati diri.dia yang saya nampak sudah semakin tamak.tamak mengejar kebendaan dan populariti.semenjak naik pangkat, saya lihat dia sudah semakin pandai mengarah-arah orang lain.mungkin mahu setaraf dengan pangkat yang diperolehi.entahlah.saya pun tidak tahu.dan mungkin juga saya sudah tidak mahu ambil tahu akan keadaan diri dia..


si dia juga sudah or sangat-sangat jarang mahu mengupdate dengan saya cerita baru tentang dia.jika dulu saya lah yang dicari jika ada masalah.or mungkin dia sudah menemukan sesuatu yang baru.yang saya tiada.ah.lantak kaulah.aku sudah tidak kisah.kau datang tidak dijemput.pergi juga tidak dihantar.dihalau juga tidak.kau buatlah apa yang kau rasa berfaedah untuk diri kau.aku hanya memerhati saja dari jauh.


kau mahu aku.aku selalu ada disini.kau tak mahu juga aku akan selalu berada disini.tapi bukan sebagai aku yang dulu.aku sudah penat.sumpah penat.kecik hati??tak payahlah aku nyatakan.sedih juga tidak lagi jadi santapan hati.eyh.pegi mati.


owh sebelum saya mengundur diri.ada salah dan silap, saya mohon ampun dan maaf.mati itu pasti.salah saya sengaja atau tidak..sedar atau tidak.. itu yang saya tidak pasti..baik memohon dulu sebelum terjadinya apa-apa kepada saya..sekian.wassalam.


ps:selamat thaipusam untuk warga hindu:))

3 comments:

zulhilmi bdk blur said...

bagos mintak maap...
aku maapkan..hihi

mancai said...

salam singgah, huhuhu penah gak merasa perasaan kawan lupakan kawan cam ni... huhuhuhu... tapi langit tak selalunya tinggi... suatu ari pasti memerlukan kita jugak... apa tindakan kita masa tu?

ayeen:) said...

zbb:ahaha.if they say sorry..masalah nye tak.tp xpe.aku baik.aku ttp maafkan.

mancai:thx singgah bloh murahan ni.xpelah.kita xyah lawan.bialah dia dengan labu2nya.kalau dia perlukan kita,kita tlg ah mana yg mampu.kn lagi bererti:))