20091112

::bajet::

kita selalu mintak sesuatu yang bukan milik kita.kita selalu ingat yang kita dah cukup perfect untuk orang lain.dan kita selalu ingat yang orang lain juga kena match dengan kesempurnaan kita itu.kalau orang tu pernah wat salah cam jadik mat rempit ke..ketagihan alkohol ke..ketagihan dadah ke..ketagihan web porno ke..bla..bla..bla..mesti kita nak pandang golongan-golongan cani dengan pandangan yang jelik..pandang hina..kenapa ye??kita mesti ingat golongan-golongan cani akan jadik sampah..yelah.mana ada sampah tuka jadik emas kan??except for paper lama..tin kosong..kumpul-kumpul dapat gak duet.heh.


tapi pernah tak kita fikir yang mereka ini juga manusia biasa??manusia kan xboleh nak lari dari wat masalah.biarpun dia tahu bende atau tindakan yang dia ambil tu layak digelar BODOH.tapi xsalahkan kalau kita sebagai masyarakat bagi mereka peluang kedua.peluang untuk berubah.kita yang kena support mereka untuk berubah.bukan menuding jari.mengeji dan menghina.


kita selalu nampak jahat orang kat kita.buruk orang gak yang kita nampak.tapi pernah tak kita lihat sisi baik dia pulak??orang yang buat jahat terang-terangan lagi bagus dari orang yang wat jahat belakang-belakang.muka je nampak baik.cam malaikat tapi perangai busuk dia kita tahu x??xtahu kan??orang selalu cakap jangan nilai orang berdasarkan luaran.kita tak tahu hati budi dia macamane.jangan selalu anggap diri kita hebat.kita bukan malaikat.jugak bukan Tuhan nak jatuhkan hukum kat seseorang.kita makhluk Dia yang lemah.yang hina.


ps:jangan terbang tinggi sangat..nanti jatuh sakit..

4 comments:

widda_me said...

dulu wida nyer pemikiran ctek giler ok...asal org "jahat" cam akk nyatakn tuh msti wida bnci...

tp skang tak dah..nilai org hruslah dr hati dan kelakuan serta peribadi..

ingat yer semua pmbaca
(dh mcm blog i plak)

ayeen:) said...

ahha.bagusla.tak semua yg buruk tu jahat.yang cantik tu baik.yg buruk kan boleh jadi pengalaman.kita bukan sape2 nak nilai org baik atau jahat.

cik EPAL said...

kite tak payah terbang..kite menyelam..wee~ ;)

ayeen:) said...

aahahah.cik epal.bgs.t bolela aja sya menyelam eak??