20091111

::anda bagaimana??::

owh.saya banyak kegemaran.banyak benda yang saya suka lakukan.seperti makan.tidur sambil mendengar lagu.menonton cerita kegemaran di televisyen.berangan.menonton wayang bersama yang tersayang.melayan kerenah aymaan jika di rumah.melayari internet.membeli-belah.melepak di mamak bersama teman-teman KTR.keluar dengan kawan-kawan.dan lain-lain lagi yang sama waktu dengannya.tapi kali ini, saya bukan mahu bercerita tentang hobi saya.tetapi mengenai makanan kegemaran saya iaitu  tomyam.kenapa tomyam??


owh.saya jatuh cinta dengan makanan ini selepas diperkenalkan oleh teman-teman semasa menuntut di sekolah rendah dalam darjah enam di ipoh.masa itu, saya baru bertukar sekolah.kami sering pulang bersama-sama dengan menaiki basikal. teman-teman saya iaitu siti hajar dan noorabdilla fida (budak ini macam saya pernah nampak berlegar-legar di kawasan ukm.penuntut fpi barangkali dia). mereka ini lah manusia yang bertanggung jawab memperkenalkan saya dengan si tomyam.lantas saya jatuh cinta rasa pertama dengan si  tomyam.ala.setakat bihun tomyam 30sen..apa sangat lah rasa tomyam yang adakan??


tahun demi tahun berlalu,kegemaran itu tidak pernah berubah.malah semakin menjadi-jadi.sehinggakan ianya menjadi menu harian.malahan mingguan juga.ya,saya tidak pernah menolak apa jua yang bernama tomyam.tidak kiralah ianya sedap atau tidak.thailand atau tidak.merah atau tidak.semuanya saya terima.perasaan menikmatinya melebihi nikmatnya mendapat mainan yang ada dalam kotak makanan ringan JoJo yang iklannya dilakonkan oleh Mat Sentul.siriusly.sangat addicted kepada tomyam.kegemaran yang tidak boleh dikompromi.dan tidak boleh dijual beli.


jikalau sudah berkahwin dan mempunyai sang anak,akan ku tarukkan nama sang anak dengan nama tom atau yam.yeah.sangat cocok dan kiut namanya.betapa cinta.dan.kasihnya aku kepada si tomyam.alahai kesayanganku.owh. cuti ini akan kupenuhi hasrat dan hajat ku yang telah lama dipendam setelah sekian lama seperti bil air yang tertunggak dan harus dijelaskan sebelum syabas memotongnya.masa ini sajalah dapat aku lepaskan rindu demdam kepadanya setelah sekian lama tidak membelainya didalam kuali kegemaran dan dapur kesayangan.


anda??bagaimana??pernahkah anda jatuh cinta dengan makanan yang anda tidak boleh hidup tanpanya?owh please jangan cakap yang makanan kegemaran anda adalah masakan ibu anda seperti yang tertera di dalam buku berkulit tebal bercorak bintik bintik yang mempunyai warna yang pelbagai yang direka bentuk khas menjadi sebuah buku bertajuk "BIODATA SAYA" dan diedarkan kepada rakan sedarjah padahal tiap tiap tahun anda akan duduk mengadap muka yang sama di dalam kelas anda sampai anda grad dari sekolah rendah.


ps:perut sedang menyanyikan lagu menuju puncak kelaparan.adeh~ 

7 comments:

ayap said...

saya cintakan nasi ayam. kalau boleh saya nak namakan anak saya nasi atau ayam. hhahahha...

p/s perut saya pula sedang menyanyikan i got a feeling. perut..perut,..

ayeen:) said...

ahaha.cumelkan??mari menamakan mereka spt nme tersebut.gile cool.

yeah.lapar seyh.

widda_me said...

weh..kata nk blik dh..blik la weyh!!!
sgt marah..huhuu

prots said...

pizza satu!!

Right now please!!

ayeen:) said...

eyh asal nak marah lak??ni yg aku marah ni.

prots said...

oo,. ingat kan awak amik order..
tu yang pesan..
sorry2..
saya p tempat lain la..
nak makan pizza tomyam..

Hahahahahaha :)

ayeen:) said...

wei gedik.kau wat aku lapa la.mahu makan piza la ini hari.ahaha~