20090617

::owh.TM..::

<----ini menara pucuk rebung kebanggaan TM.tp bukan tempat aku praktikal.


hohohohohhoh.

minggu ini sangat penat.biarpun aku bukanlah seorang manager hatta makcik cleaner sekalipun. tapi aku tetap sibuk.mengalahkan ceti haram yang mahu menyimbah rumah mangsa dengan cat berwarna merah.

minggu ini jugak, dua kali aku terbangun lambat.ya.pastinya akibat kepenatan melayari internet. menatap serta membalas komen-komen di facebook.friendster.myspace.dan blog. oyeah.komen yang super biasa-biasa saja..tapi tetap memenatkan otak aku untuk memerah otak mencari idea.

ahha.takdelah.aku penat sebab tetiba je aku rasa sekarang ni aku sudah macam staff TM lak. kenapa??dah sumenye aku handle.yeah.ada gak staff yang datang training tanye cani;

akak cun: adik,dah lama ke kerja kat TM ni??
aku: huh?eyh.takdelah.saya ni practical student je kat sini.
akak cun: owh.yeke?bape lama praktikal?
aku: owh.DUA bulan je.=] (dengan riaknye)
akak cun: eyh.kejapnye??amek ape?? degree ke??
aku: aah.bba,pn.
akak cun: owh.oke la.best kerja sini??
aku: ahahah..bolehlah.(tersipu-sipu malu)

.............................lain-lain...........................

encek garang: dik.staff sini ke?
aku: eyh.takdelah encek.saya student.praktikal je kat sini.
encek garang: owh.ambik course ape?
kawan encek garang: student mana??
aku: amek bba.kat ukm,bangi.
encek garang: owh.TM ada bagi elaun kan?
kawan encek garang: ish.mana ada.dari zaman aku praktikal lagi takde bagi.
aku: aah.takde.(sengeh-sengeh je.)
encek garang:ahhahaha.ada chance tak nak masuk TM??
aku: ntahlah.saya bukan scholar TM.huhuhu.
encek garang: owh.eheheh.(sengeh-sengeh)
aku: hurm..wat bodo.

dah.tu antara perbualan di antara aku dan participant kursus yang aku jaga.minggu lepas heavenlah.sebab aku join kelas..kali ni,aku coordinate kelas.200% atas aku.pikul note sorang-sorang.arrange kelas sorang-sorang..mana aku tak penat.dengan kelas masalah banyak giler.lcdlah.aircondlah.trainerlah.participantlah.haih.geram je.mana nak carik orang mau kunci kelas.mana mau carik orang betulkan aircond.sebaba aku haram kenal orang-orang dari department FM.(cani kot ejaan dia)

stress.oke.sangat stress.tapi walau apapun.things are getting better.yeah.takdelah time cam awal-awal dulu.serba serbi tak kena.ada je yang salah.mak tiri sudah mula bagi muka kat aku.ehehhe.ape hal ye??tapi aku lagi suka bila dia tiada di ofis.rasa lagi seronok mahu bekerja.
skang nie..aku dah macam staff TM dah. oit.encek TM.berani tak nak hire aku jadik staff kau??

ps: asal widda panggil aku ayeenberrie??xrock langsung.widda.tolong tukar nama.if not,aku ceraikan kau talak 26788.mahu??

5 comments:

widda_me said...

la...bukn nama u gtu ker???
wida yg rock

protonians said...

oww,.. ko keja kat sane memang mengatur kelas ea?
waaa,.. hebat la ko nie,.. boleh jadi pengarah la lepas nie!!

Heheheh

ayeen:) said...

wida:ahahah.ne d.g tuka tau??
matme cakap berrie tu = berak.
tak mo lah ayeen berak.
xbest.


ed gendut:aah.nama pon training centre.
mmg kne conduct kelas.
hari2 ada kelas.
penat tp best.
yg xbest bile terperap je dalam ofis.
takde pe mau buat.
=[

widda_me said...

kak ayeen : la..kak ayeen kna msuk klas??
kak ayeen cgu ker bisnes??
xphm..
hmm..x baik pgl abg ed gendut..terasa dia nnt..
kak ayeen!!!!!!!!!!!1
dtg cpt!!!!!!
i miss u babe!!
wahahahah

ayeen:) said...

ahaha.
aku ngaja staff aka lecturer kepada staff TM.
caya x??
sah2 lah aku tpu.
sebab aku praktikal je.

aah.wida.aku kne masuk kelas.
aku LI di training centre.
hari2 ada training.

ps:ed mmg gendut.da lama aku pgl dia gendut.