20090607

::hey.hey.aku tak percaya cinta.::

sakit.ye.aku sekarang sering sakit.migrain.menjadi-jadi.seminggu dua tiga kali jugaklah menyerang kepala hotak.sehingga aku letih.penat.memotivasi diri.menipu diri.mengatakan ianya akan pulih. ah.perut.sebu.makan ubat.asyik menelan benda yang sama.2 tablet uphamol 650.overdose barangkali aku.demn.otak sudah jam.aku sudah tidak mampu berfikiran waras.berhalusinasi saban waktu. takut pada bayang-bayang sendiri.

ion-ion negatif memenuhi ruang-ruang rongga minda.beep.beep.image kaku terlayar di minda.samar.samar.bertukar rupa.menakutkan.gulp.telan liur sendiri.fuh.mimpi lagik.haih.teman.cepatlah pulang.aku takut sendirian di sini.serasa ada saja kelibat bayang tanpa jasad memerhati dari kejauhan.serasa ada nafas yang menghembus saban waktu di sisi.mata yang tajam merenung setiap gerak-geri.memerhati dari sisi yang tidak bisa di lihat dengan mata kasar.rakus.seolah-olah ia mendendami aku.oke.aku takut.sumpah.takut.wei.mimpi ngeri kalau rumah ini berhantu.ia seolah-olah hidup bila senja merapati waktu.uhuh.

mungkin ia disebabkan oleh tekanan perasaan yang maha hebat?ya.mungkin juga.aku akui.aku tertekan.dengan situasi yang membelenggu diri.rimas.lemas.tekanan yang dihasilkan oleh suasana yang dicipta dan direka oleh tempat kerja.status sebagai pelajar praktikal seolah-olah membebankan aku.ya.memang berat.antara tanggungjawab.dan.kedinginan yang diterima.oh.oh sungguh tidak boleh diterima oleh akal yang waras.layanan yang dingin.dan.direka-reka.tidak. mereka tidak ikhlas menerima aku disitu.jika tidak masakan mungkin mereka bersikap sebegitu rupa.mesra pada pandangan mata kasar saja.hakikatnya.aku saja yang tahu.hey.hey.aku bukan budak yang boleh diperbodohkan.yang boleh diperkotak-katikkan sesukasuki mereka.

oleh itu.badan bersatu dengan akal fikiran yang kotor.mereka-reka satu alasan.badan menerima arahan dari minda.badan jatuh sakit.otak seolah-olah tidak mahu berfungsi.yeah.aku sakit.cuba mahu melawan kehendak kotor itu.tidak.badan tidak mahu beralah.otak semakin berat.gagal lagi berfungsi.hati kecil semakin tipis peluangnya untuk memujuk minda.dan-sekali lagi.aku cuti. hakikatnya.aku seorang yang culas mahu meminta cuti.demam sekalipun.jika tidak memudaratkan badan.pasti aku akan pergi.itu tanggungjawab aku.tapi.dua-tiga tahun kebelakangan ini.aku mula menyedari taktik kotor ini.yeah.helah akal dan fikiran mahu mengabui pandangan mata kasar.

selalunya ia akan muncul di waktu keadaan yang aku tidak sukai.tertekan.ianya akan menjadi-jadi sekiranya aku memaksa diri untuk melalui detik-detik tidak berharga itu.dan lebih kronik jika mata mula berlinar-pinar.merah.urat-urat akan timbul.sakit sebelah kepala.menyucuk-nyucuk pangkal kepala.aku hanya mampu menjerit.kesakitan.menangis.

pasti mereka mengata sesuatu tentang aku.aku pasti tentang itu.mana mungkin serangan yang sama berlaku dalam jangka waktu yang singkat.tapi.aku tidak berbohong.sumpah.aku tidak pernah memintanya.jauh sekali mendoakan agar aku sentiasa sakit untuk mengelak ke tempat kerja.walaupun aku tidk selesa dengan keadaan di sana.ianya sedikit sebanyak pasti akan mempengaruhi penilaian mereka ke atas aku.mesti aku dikatakan seorang yang lemah.dan.mudah beralasan.ah.aku tidak pedulilah.aku bukan malaikat bukan juga syaitan.aku cuma manusia biasa.

ps:aku membebel.bebel.konfiuslah.sindrom kesakitan tahap melampau.


8 comments:

widda_me said...

blur!!!!!tp cuba memahami keadaan anda di sana

ayeen:) said...

ahahhaha..
thx wida.
sbb cube paham keadaan aku di sini.
baca la banyak kali.
insyaAllah paham.
klu xpaham gak.
wat2 paham sudahlah.

widda_me said...

hehehhe..
xpe2...sy mmg memahami

ayeen:) said...

ahahah.
bagus pon anak bung nie.
caya lah.

widda_me said...

eh2....i bukn anak bung ek...anak bung org lain...nk tau kita ym ek..haha

ayeen:) said...

sape2??
wah.
kaki gusip.

widda_me said...

hahaah...nnt ym ngn wida

ayeen:) said...

oke2.
esok ptg kita ym.
kau jgn g ane2 ak.
wahahah~