20090428

::aku perlukan weed untuk hidop::

sunyi sepi.bunyik kipas berputar laju.pakaian bersepah di lantai.di atas kerusi.di tepi katil.buku berselerakan.kusot.serabot.huru hara..termenung panjang di dada tilam..merenung masa depan yang belum pasti akan cerah atau tidak..kiri.kanan.depan.belakang.semuanya dinding.kaku.busan.
termenung lagi.mencari-cari siapa diri ini.haluan hidup ini.apekah ada maknanya??adakah hidup ini akan selalu dirundung malang??

jauh kedengaran suara lolongan anjing.sayup dan panjang.jam didinding dipandang sepi.hampir subuh alredi.masa berlalu pantas..tanpa disedari..hampir terlena dibuai mimpi.arghh..bangkitla.. menuju ke tandas.mengambil wuduk.membersihkan diri.menghambakan diri kepada yang Maha Pengasih.Pencipta Agung.Allah nan satu.diri terasa tenang dan damai.perasaan sugul.hambar.dan benci menjadi surut.seiring dengan lafaz bismillah.doa dipanjat memohon restu.dipelihara.dirahmati.diberkati.di murah mewahkan rezeki.dilapangkan hati.

arghh..perasaan itu sukar untuk pergi.kembali menghantui diri.merajai hati.gusar kembali.sedih.pedih.luka lama berdarah kembali.masih terlentang dilantai dingin.cuba untuk mengusir pergi kenangan lalu.tetapi tidak berjaya.memori dan kenangan silam silih berganti. terlayar diminda.bagai sinema tanpa suara.mengeluh.perlahan..cuba memadam dan memaksa pergi kenangan silam.masih tidak berjaya.akur akhirnya.terkulai lemah dalam dakapan kenangan.rebah dalam pelukan.

detik waktu yang berlalu dihitung satu persatu..bagai menanti ajal menjemput pergi.menemui Illahi.resah.gelisah.di pembaringan.cuba untuk bangkit.tidak berjaya.badan seolah di paku ke lantai.haih.mengeluh lagi...kedinginan suasana mencengkam diri.tidak mampu berfikir lagi. lantas diri ditidurkan sampai tengahari..


ps:ni bukan aku eyh??

6 comments:

protonian said...

erm,.. ingat post nie utuk kak pah UKM..

hahahahahah

ayeen:) said...

oke2..
aku tuka title dia.
letak name kau..
bole??

protonian said...

sengal,.. hahahaha

Baik tukar name samaran ko jerk, penguin

ayeen:) said...

ahahha..
ngok ngek..
kan aku da ckp tu bukan aku..
aku sajer je tulis.

widda_me said...

romantik gler kak ayeen

ayeen:) said...

romanti jadah nye wida..
kau ni high ape bace entry aku??

ps:ni serita semata-mata.tiada kne mengena yg idop atau yg mati.